VRIJWILLIGER (M/V) worden bij de Historische Kring Nieuwegein / Museum Warsenhoeck.

Onze groep enthousiaste vrijwilligers is nauw betrokken bij de Historische Kring Nieuwegein. Zonder hun belangeloze inzet zou Museum Warsenhoeck niet kunnen bestaan. Zij zijn het gezicht van ons Museum en zijn geïnteresseerd in de (cultuur)historie van Nieuwegein en omgeving. Het vrijwilligerswerk is veelzijdig en gevarieerd en wordt meestal in teamverband -in werkgroepen- gedaan. Zo zijn er de werkgroepen voor Archief & Documentatie, Beheer & ICT, Collectiebeheer, Cultuurhistorie, Educatie, Exposities, de Kunstzolder en Publicaties. De “Maandaggroep” komt op maandagochtend bij elkaar om koffie te drinken en daarna verschillende klussen te doen. Drie keer per jaar moet een nieuwe expositie worden opgezet en weer worden afgebouwd. De Gastvrouwen / Gastheren in Museum Warsenhoeck  draaien als duo’s baliedienst. Desgewenst geven ze uitleg of rondleidingen.

Anderen zijn actief in de Redactie (schrijven van verhalen) en bij de bezorging van Cronyck de Geyn van de 3 Erfgoedinstellingen in Nieuwegein. De website wordt bijgehouden, en scholen worden begeleid bij projecten, zodat de kinderen spelenderwijs leren over de  geschiedenis, cultuur en de stad waarin ze wonen. En nog heel veel meer, bijvoorbeeld bestuurswerk. Vrijwilligers hebben niet alleen altijd gratis toegang tot het Museum, openingen van exposities en lezingen van de HKN, maar ook tot die van de andere Erfgoedinstelling, Museumwerf Vreeswijk. In december van elk jaar hebben onze vrijwilligers een gezellige middag op het museum.
Wil je ons team komen versterken? Samen met jou zoeken we graag naar een plek of werkzaamheid die je ligt. inlichtingen bij: Addy Neijmeijer per email aan info@museumwarsenhoeck.nl

Museum Warsenhoeck

Geinoord 11, 3432 PE  Nieuwegein

Openingstijden:
Elke woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag van 14:00 tot 17:00 uur
(Van 1 november tot 1 maart tot 16:00 uur)

Tel. 030 – 6050090
(Alleen tijdens openingstijden)

Het museum is gesloten op de zondag van Pasen, Pinksteren, met Kerst, op Koningsdag en Nieuwjaarsdag

Museum Warsenhoeck vindt u in het Natuurkwartier in Park Oudegein

Aanmelden groepsbezoeken

Klik hier voor het aanmeldingsformulier.

Op zoek naar meer informatie? Bekijk dan eens deze LINKS